لامپ‌های کم مصرف
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ‌های کم مصرف، نوعی لامپ هستند که از تکنولوژی دیود نورانی استفاده می‌ کنند. این لامپ‌ ها نسبت به لامپ‌ های رشته‌ ای یا هالوژن، مزایای بسیاری دارند که در زیر به برخی از آن‌ ها اشاره کرده ایم:

صرفه جویی در انرژی
لامپ‌ های کم مصرف با وجود مصرف کمتر انرژی، نور بیشتری تولید می‌ کنند. به طور متوسط، یک لامپ LED 8 وات تقریباً به اندازه یک لامپ هالوژن 50 وات نور تولید می‌کند. این به این معناست که استفاده از لامپ‌ های کم مصرف می‌ تواند هزینه مصرف برق شما را تا 90 درصد کاهش دهد و از سوی دیگر، کاهش دهنده آلودگی و اثرات منفی بر روی محیط زیست است. همین موضوع سبب افزایش چشمگیر فروش انواع لامپ کم مصرف شده است.

طول عمر بالا
لامپ‌ های کم مصرف، دارای عمر طولانی‌ تری نسبت به سایر لامپ‌ ها هستند. یک لامپ LED معمولاً حدود 25000 ساعت عمل می‌ کند؛ در حالی که یک لامپ هالوژن در بهترین حالت، فقط حدود 2000 تا 4000 ساعت یازدهی مفید خواهد داشت. در نتیجه، استفاده از لامپ های کم مصرف بدین معناست که شما نیاز به تعویض لامپ خود را به شدت کاهش می‌ دهید و همچنین پسماند های الکترونیک حاصله را کاهش خواهید داد.

حرارت کمتر
لامپ‌ های کم مصرف در مقایسه با لامپ‌ های رشته‌ ای یا هالوژن، گرمای به مراتب کمتری تولید می کنند. این امر موجب می‌ شود که خطر آتش سوزی و سوختگی کاهش یافته و همچنین، محیط اطراف خنک تر باقی بماند.

رنگ و شدت قابل تغییر
لامپ‌ های کم مصرف قابلیت تغییر رنگ و شدت نور خود را دارند. شما می‌ توانید با استفاده از ریموت کنترل یا دستگاه های هوشمند در این زمینه، رنگ و شدت نور خود را براساس سلیقه و نوع فعالیت خود تغییر دهید.

https://hedayatgostar.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: